21/01/2020 | Leestijd 3 minuten

“Ik was de eerste van het dorp met een skinny jeans!”

Toen iedereen van het Brabantse plattelandsdorpje Reusel nog sjokte in wijde spijkerbroek met laag kruis, liep Remo Louwers (24) als enige rond in een skinny jeans. “Ik werd uitgemaakt voor van alles en nog wat! Maar nu draagt iedereen ineens een strakke broek.” Remo werkt als assistent-storemanager bij The Bakery.

“Ik was de eerste van het dorp met een skinny jeans!”

Fun fact: The Bakery is een jeanswinkel en bakkerij in één! Typisch zoiets wat je alleen in het bourgondische Brabant kunt verwachten, vind je niet? De winkel past Remo als een handschoen, want een stoere modeliefhebber hoort thuis in een stoere winkel met merken als Scotch & Soda, Drykorn en Replay.  

“Je hebt iets unieks nodig om de klant terug te laten komen.”   

In the middle of nowhere

Klanten worden bedwelmd door de geur van versgebakken brood. Zowel spijkerbroeken als warme broodjes vliegen bij The Bakery namelijk als warme broodjes over de toonbank. Remo: “Kijk, deze winkel ligt nu eenmaal in the middle of nowhere, en niet in het bruisende stadshart van Eindhoven ofzo. Dus dan heb je wel een unique selling point nodig om de klant terug te laten komen. Maar behalve die lekkernijen hebben we natuurlijk ook expertise in huis!”

Goed voor de dag 

Wat Remo zo leuk vindt aan denim? “Er valt zo veel over jeans te vertellen... Elke broek heeft weer een hele eigen ‘waving’. De jeans past zich bovendien aan als een kameleon. We dragen deze steeds vaker in een nette, formele combinatie. Denk aan een jasje met een mooie donkere spijkerbroek in plaats van pantalon.”

Goed voor de dag

Remo: “Mijn moeder is wel een beetje verantwoordelijk voor mijn aandacht voor mode en trends, want zij vond het altijd belangrijk dat ik goed gestyled voor de dag kwam. Ik lette ook altijd op wat er hip was, en wat niet. Maar ik was er niet per sé op gekomen om daar mijn carrière van te maken. Mijn opleiding, Sport & Beweging, had er ook weinig mee van doen. Maar toen ik een vacature zag bij The Bakery, ben ik alsnog vol voor mijn kledingpassie gegaan. Dat was niet meteen een makkie, trouwens. Toen ik assistent storemanager werd, heb ik nog wel even een externe cursus gedaan om mijn verkoop- en leidinggevende skills bij te spijkeren. Ik werk er nu vier jaar.”

Inlevingsvermogen

“Het vraagt best wat van je inlevingsvermogen om met medewerkers te praten over hun functioneren”, vertelt Remo. “Een collega die zijn functie heel serieus neemt en bovendien een beetje snel in de verdediging schiet, vraagt weer om een compleet andere benadering dan een heel jong persoon die alleen in het weekend bijklust. Ik moet dus nog een beetje groeien in de rol van assistent storemanager. Wat dat betreft ben ik hier nog lang niet uitgeleerd. Weet je wat ik later misschien wel zou willen worden? Vertegenwoordiger van een winkel of merk!”

Meer weten?

Ben je leidinggevende en wil je beter worden in het voeren van werkgesprekken met medewerkers? Op Werk in de Winkel staan tip en handige hulpmiddelen zoals Open je blik en 'In tien stappen naar een gelukkig team en blije klanten.'

Meer info  

Aanmelden nieuwsbrief  sign up for newsletter