“Dankzij het stylingadvies van Nelleke Mulder voel ik me zelfverzekerder dan ooit”

20/05/2020

Van kapperszaak naar kledingwinkel

“Ik kom uit het kappersvak. Jarenlang werkte ik als kapster en gaf ik les op de kappersschool. Totdat ik in aanraking kwam met het werken in de retail. Na twintig jaar knippen, wilde ik wat anders. Ik vond een baan bij de juwelierswinkel Lucardi. Het verkopersvak lag mij, maar ik miste iets. Een bepaalde ‘sparkle’. Die vond ik bij Konijnendijk Mode. Dat is inmiddels alweer twaalf jaar geleden. Hier vond ik mijn échte passie. Hier blijf ik tot mijn pensioen.”

 “Ik krijg gewoon heel veel energie van het mooier maken van mensen.”

Meer leren

“Het allerleukste aan mijn werk vind ik het contact met de klanten. Is mijn klant blij, dan ben ik blij. Tsja, hoe kan ik het omschrijven? Ik krijg gewoon heel veel energie van het mooier maken van mensen. Volgens de laatste trends en natuurlijk op basis van stijl en imago. Toen ik de kans kreeg om deel te nemen aan de styling- en imagotraining van Nelleke Mulder, zei ik dan ook direct ja. Zo’n kans laat je toch niet schieten?”

Styling- en imagotraining

“In een groepje van vijf volgde ik de training van Nelleke. Hoe ik dat ervaarde? Als ontzettend waardevol. Deze training is er écht voor de winkelmedewerkers. Dus geen moeizame theorieën, maar praktische handvaten. Daarbij is haar enthousiasme is aanstekelijk! Heerlijk vind ik dat. Dankzij deze training weet ik nu heel goed waar ik bij mijn klanten op kan letten. Op basis van lichamelijke kenmerken, smaak en kledingstijl geef ik vol zelfvertrouwen advies. Soms schrik ik er bijna van hoe snel ik een klant tevreden maak. Dat heb ik echt aan deze training te danken.”

Adviseren in de corona-crisis

“Ik kan niet wachten om Nelleke haar tips weer fulltime in de praktijk te brengen. In de afgelopen drie weken was Konijnendijk Mode alleen op afspraak open. Gelukkig vinden de klanten nu hun weg weer naar de winkel. Daarom zijn wij weer fulltime open. We werken volgens alle adviezen, hygiënevoorschriften en met een deurbeleid. Zo houden we het veilig voor de klanten en onszelf. Natuurlijk is het even wennen om de klant niet meer fysiek te kunnen adviseren. Even een truitje rechttrekken of een pijpje omslaan is er voorlopig niet meer bij. Maar dat lossen wij op met een beetje creativiteit. Ook op 1,5 meter kan ik adviseren. Als ik een broekje om wil slaan, vraag ik de klant dat voor deze keer eventjes zelf te doen. Daar is alle begrip voor.”