Dit zijn de winnaars van de Dutch Retail Experience Awards 2021
16/07/2021Organisator Michel Smit van Goodbrandz: “Juist in deze uitdagende tijd vinden we het van belang om succesverhalen te delen. ‘Samen sterk tegen corona’ is een veel gehoorde leus, die ook bij uitstek geldt voor mode-retailers.”
Best Customer Experience Awards Women & Men - Lutz Mode uit Vinkeveen én Van Zuilen Mode uit Gorinchem
De jury kon dit jaar niet kiezen wie er met de belangrijkste prijs vandoor zou moeten gaan, waardoor zowel Van Zuilen als Lutz met de eerste plek naar huis gingen. Als reactie gaf Lutz: “Wij zien het winnen van deze awards als een extra bevestiging van al het harde werken dat er door het hele team is verricht de afgelopen tijd.”
Bij Van Zuilen Mode waren ze eveneens dankbaar: “We hebben gelijk de knop omgezet toen het misging. Alles eruit gehaald wat erin zat, ondanks de coronabeperkingen... Bijvoorbeeld door het opzetten van een ijzersterke nieuwsbrief, een takeaway afdeling in te richten waar klanten hun bestellingen konden ophalen, thuisbezorgingen te voltrekken in een straal van dertig kilometer, onze webwinkel leuker te maken – alles om de band met de klant te onderhouden.”
Best Customer Experience Awards Women - Maggy’s Mode uit Bunschoten-Spakenburg
Eén van de voornaamste redenen dat Maggy’s Mode de prijs ontving, was een live online fashion spektakel dat Maggy in het coronajaar organiseerde. “En dat terwijl ik het hardst van alle retailers heb geschreeuwd dat ik niet online zou gaan!”, vertelde een uitgelaten Maggy op het podium. Op Instagram liet ze achteraf weten: “Niet normaal! We hebben de Dutch Retail Experience Awards gewonnen! Zo trots op mijn team.”
Best Customer Experience Awards Men - Coef Men uit Nijmegen
De winkel Coef Men heb je ongetwijfeld op Werk in de Winkel al eerder voorbij zien komen, door een interview met de charmante Jesse Ikink. Op social media laten de heren weten: "Wij zijn trots dat we de award hebben gewonnen. We willen de jury van de Dutch Retail Experience Awards bedanken voor hun motivatie. Nu weer kneiter hard aan het werk!"
Most Innovative Store Awards - Nieuw Mos Warenhuis uit Amersfoort
Bij Nieuw Mos Warenhuis uit Amersfoort zijn ze juist nog helemaal niet online zo sterk ontwikkeld. Maar daar zit misschien juist de kracht van deze winkel, die een heel eigen draai geeft aan het begrip ‘warenhuis’: een eetcafé, supermarkt, en warenhuis voor duurzame merken in één. En dat werkt prijzen in de hand. Een cadeautje kopen, struinen tussen de duurzame stoffen, een hapje eten, het kan hier allemaal. Mede-eigenaar Anita Groenendijk reageert hartelijk: “Het is bijzonder om te horen dat mensen ons concept blijkbaar zo uniek vinden. We merken dat klanten, als het gaat om duurzaamheid, graag de producten even willen ‘voelen’. En dat kan hier. We zijn geen conceptstore en geen modewinkel, maar een soort geheel eigen warenhuis.”
Online Experience Awards - Rico Moda uit Goes
Marketingmanager Sjoerd de Bruijne: “Deze award is natuurlijk een supergroot compliment. Het is een van onze grootste uitdagingen om de winkelervaring van Rico te kunnen vertalen naar online. We vinden het leuk om innovatief bezig te zijn, hebben net een compleet nieuwe webshop opgetuigd met PWA: een progressive web app. Daarbij horen bijvoorbeeld een touch ID, een vinger ID, een facial ID… Dat is uniek in Nederland, zover ik weet. Verder is onze nuchtere toon ook wel een sterk punt, denk ik. De teksten op onze website zijn kort en duidelijk. En afspraak is afspraak – als iets vandaag bezorgd moet worden, moet dat ook gebeuren.”