Hoe bereidt Goossens zich voor op de winter van 2020?
08/09/2020Fabienne Geraedts: “Door de coronacrisis, zagen wij de vraag naar grote meubels in eerste instantie drastisch afnemen. Banken en bedden zijn groot meubilair. En dat wil de klant nou eenmaal graag testen in de winkel – anders dan een poef, bijvoorbeeld. Maar bij Goossens herstelde deze negatieve trend zich na een aantal weken al. Wat helpt, is dat de klant steeds gemakkelijker zijn weg naar de webshop weet te vinden. In de winkels kan iedereen veilig proefzitten en liggen, indien gewenst op afspraak.”
Kennis zorgt voor zelfvertrouwen van medewerkers!
Thuis werken = thuis shoppen
Fabienne: “Het internetshoppen is door het thuiswerken en quarantaine echt nog meer versterkt. Verder zijn home office meubels natuurlijk in trek. Bureaus, stoelen, opbergkasten en lampen… Denk ook decoraties zoals bijzettafeltjes, kussens, schilderijen en vazen… Die hebben we flink moeten bijkopen voor het aankomend winterseizoen 2020.”
Geen vakantie, wel interieur
Geraedts: “De consument is door het thuiszitten veel meer bezig met zijn interieur – ook door bijvoorbeeld de achterblijvende kosten van uitgestelde vakanties. Ondanks onzekerheid over leveringen vanuit onze fabrikanten in het buitenland, doen wij er nu alles aan om aan deze groeiende vraag te voldoen. Er is een grotere vraag vanuit de klant naar producten waarmee men thuis gemakkelijk een ‘minimetamorfose’ kan creëren. De consument heeft – nu nog sterker dan voorheen – de behoefte aan een fijne plek thuis om te cocoonen. Dus daar hebben we qua inkoop voor het winterseizoen 20-21 zeker op ingespeeld.”
Goossens Academie - Kennis leidt tot geluk en zelfvertrouwen
Geraedts: “We hebben vertrouwen in de toekomst.
Interne communicatie
Fabienne: “Wat we ook heel belangrijk vinden bij Goossens, is dat iedereen in het bedrijf op de hoogte blijft van de gang van zaken. Werknemers kunnen hun kennis vergaren via de Goossens Academie en delen via het interne communicatiekanaal Speakap, die medewerkers als app op hun telefoon hebben staan. We zien dat hierdoor de afstand tussen onze winkels, operatie en servicekantoor wordt verkleind en de betrokkenheid en werkgeluk van medewerkers groter wordt”