Interieurbrand FEST laat klanten banken testen in bioscoop
17/03/2020Banken zijn lastig
Ancla Lensen: “Een bank is een lastig meubel om te kopen. Omdat het a) een grote aankoop is, b) een kostbare aankoop en c) eentje die zich moeilijk laat testen. Klanten voelen zich toch een beetje opgelaten om eens lekker te gaan liggen in een winkel. Dus ze zitten keurig rechtop en denken al snel: ‘Deze zit wel lekker!’ – om er vervolgens thuis achter te komen van niet. Daarom kun je onze bioscoop bezoeken in de vernieuwde flagshipstore aan de Clercqstraat - gewoon tijdens openingstijden. In de winkel of via de website kun je een tijdvak reserveren en aanvinken welke bank je wilt testen. Daarvoor hebben we de kelder volledig omgetoverd tot sfeervolle bioscoop!”
Je bank in onze bioscoop kunnen testen, dat is een compleet nieuwe manier van advies geven!
Het succes van FEST
Ancla’s baas Femke Furnée maakt furore met FEST Amsterdam – door de Financial Times uitgeroepen tot één van de snelst groeiende bedrijven van Europa, met meer dan 200 verkooppunten. Er zijn drie brand stores – waarvan twee in de hippe regionen van Amsterdam (Amsterdam-West en De Pijp) en één in Utrecht. Alleen al de etalages zijn een feestje voor designfans. Ondanks de high end uitstraling is FEST laagdrempelig qua prijs en sfeer. Ancla: “We willen het idee geven dat je méér dan welkom bent en superorigineel zijn met het inspelen op klantbehoeftes. De bioscoop past in dat plaatje.”
Carrière van Ancla
Ancla is een veteraan in de retail. Ze was storemanager van allerlei grote namen als Oilily en Petit Bateau, had ze een eigen modewinkel, genaamd Balou, en werd door haar bewonderenswaardige ervaring vijf jaar geleden door Femke gevraagd om de nieuwste vestiging van FEST op te starten – inmiddels is ze manager van alle winkels. “Interieur heeft me echt verleid. Het heeft iets... Iets spannends. Klanten twijfelen langer over een meubelaankoop dan modeaankoop. Daarom heb ik het gevoel dat ik een diepere band met ze opbouw.” “Mensen hebben zo veel verschillende redenen hebben om een bank, tafel, stoel of ander item te kopen – om te gaan voor een plofbank of actieve bank… Het draait meestal om een onderbuikgevoel. Ik vind het leuk om persoonlijkheden en beweegredenen te doorgronden, en te voorspellen waar de klant op de lange termijn happy mee blijft. Meubels moeten een totaalpakket zijn!”
Feeling winkelvloer
Ancla: “Je krijgt mij niet van de winkelvloer. Zelfs niet nu ik manager ben van vier filialen. Ik wil de feeling met het verkoopvak altijd bewaren! De nieuwste vestiging van FEST opent binnenkort Antwerpen – ik kan niet wachten!”