Kom op met die content
16/11/2015Door Theo van Elk
Het belang van content
Het belang hiervan is vooral dat de consument je winkel meer gaat zien als een autoriteit, als een aanbieder die meer weet dan de vele andere aanbieders die men tegen komt. Daarnaast geeft het bieden van de juiste content ook een goede mogelijkheid om je eigen verhaal te vertellen, de consument duidelijk te maken waar je voor staat en waarom deze naar je winkel moet komen. En, zeker niet onbelangrijk, het geven van goede en relevante content zorgt ervoor dat je op internet beter vindbaar wordt en de trefkans met een geïnteresseerde consument hoger is.
Als we dit vaststellen, dan is het jammer dat de meeste woonwinkels (inclusief hun websites) maar heel weinig doen met deze kans. Meestal komt men niet verder dan een paar zinnen in het obligate 'over ons' en het vermelden van de producten die men kiest. Een gemiste kans!
Kijk maar eens op bijvoorbeeld werkspot.nl. Deze website voor klussen heeft de laatste jaren ook veel tips toegevoegd voor het doen van klussen. Gevolg: meer bezoek, meer interesse van klanten en uiteindelijk een beter resultaat.
Theo van Elk van The Retail Experience is retailexpert voor woonwinkels, gespecialiseerd in het coachen en ondersteunen van woonondernemers op alle onderdelen van de bedrijfsvoering.
Bron: werkeninwonen.nl