Lindsey Vuik (25): “Ik ben iedere dag bezig met wat ik echt leuk vind”
28/08/2023Een aantal vragen aan Lindsey:
Welke opleiding heb je gevolgd?
“Ik heb op het Hout en Meubileringscollegel (HMC) in Rotterdam gezeten, de leukste school die er is! Ik heb hier de opleiding tot interieuradviseur gevolgd. Het liefste had ik nog veel langer op deze school gezeten, maar werken bij BoConcept maakt een heleboel goed.”
Je werkzaamheden zijn divers, hoe divers?
“Als ik mijn functie een naam moet geven, ben ik interieuradviseur. Daarnaast ben ik echter ook bezig met styling, serviceafhandeling, orders invoeren, foto’s maken bij klanten thuis en natuurlijk vooral ook de klanten van dienst zijn en verkopen. Het administratieve werk komt sowieso iedere dag terug, iedere dag start ik met mijn mail, en ook het mooi maken van de winkel is een dagelijkse taak.”
Wat maakt jouw werk zo leuk?
“Ik ben iedere dag bezig met wat ik echt leuk vind, interieur! Ik was als kind altijd al bezig met het restylen van mijn kamer, ging graag naar beurzen en zo kwam ik op het HMC terecht. Bij BoConcept geniet ik vooral van de diversiteit die mijn werk mij biedt en van het werken met een heel gezellig team. Het is een internationaal bedrijf en veel klanten zijn expats, dat wereldwijde maakt het ook heel leuk en ik houd mijn Engels ook nog eens goed op peil.”
Hoe belangrijk is de ervaring die je opdoet in de praktijk?
“Misschien nog wel belangrijker dan wat je op school leert! Het meeste leer je uiteindelijk in de praktijk. Ik begeleid ook stagiaires. Het is heel leuk om anderen op te leiden en bij te brengen hoe het er in de praktijk aan toe gaat. De stagiaires komen van het HMC. Omdat ik en mijn collega Rodnie precies weten hoe de opdrachten in elkaar zitten, kunnen wij hen optimaal helpen.”
Wat heb je zelf geleerd tijdens het uitoefenen van je vak?
“Het omgaan met de klanten, de klantgesprekken. Tijdens je stage is dat nog best spannend, maar als je vervolgens écht gaat werken, moet je ook écht gaan verkopen. Ik probeer altijd een beetje aan te voelen of ik iemand wel of niet gelijk moet aanspreken. Eenmaal in gesprek ga ik op zoek naar de werkelijke wensen van de klant. Het draait allemaal om goed luisteren en meerdere opties laten zien. Wat vindt u hier dan van? Of heeft u daar wel eens over nagedacht? Zo kom je soms bij een heel ander eindresultaat uit dan verwacht. De klant moet in ieder geval altijd het gevoel hebben goed te zijn geholpen.”
Wanneer ben je tevreden?
“Ik werk graag met lijstjes. Als ik al mijn taken heb kunnen afstrepen, ga ik met een goed gevoel naar huis. Ik kan daarnaast ook al blij worden van een leuke klant die supertevreden is, of ik nu een compleet interieuradvies heb gegeven of slechts één product heb verkocht.”