Maartje van FRATELLI Shoes: “Onze webshop is dit jaar ontploft!”
10/05/2021The FRATELLI’s
De luxeschoenenwinkel FRATELLI Shoes is een begrip in de regio van het Brabantse plattelandsdorp Deurne. De broers Sjef en Twan vormen een hechte band met hun medewerkers, ook wel de ‘FRATELLI’s’ genoemd. Eén van die FRATELLI’s is Maartje Sauvé. “Mijn baan bij FRATELLI is een hele prettige stap in mijn leven geweest”, vertelt ze. Ze werkt er nu twee jaar.
Ik houd van de combinatie! Winkelverkoop en online verkoop.
Webshop ontploft
“Super onzeker!”, beschrijft Maartje het sentiment toen in 2020 de coronacrisis uitbrak. “Ineens viel de hele winkelverkoop weg! De eerste weken zijn we driftig gaan schoonmaken en het magazijn opnieuw gaan indelen, maar daarna wil je vooral weer verkopen. Gelukkig hadden we toevallig nét een prachtig online plan opgezet met partners en platforms!”
TopShoe.nl
Hoe doen ze dat bij Fratelli Shoes, die online strategie? Bijvoorbeeld met TopShoe.nl, het platform waar Sjef tevens directeur van is. “TopShoe hebben we tien jaar geleden al met een aantal collega-ondernemers en aandeelhouders opgericht. Het is een webshop met als doel om de verloren omzet voor de fysieke retail terug te winnen. In april 2021 hebben we hiermee een zeer krachtige, uitgebreide en toekomst-proof backoffice opgeleverd. TopShoe is dus ván, vóór en dóór zelfstandige ondernemers tot stand gekomen.” Maartje: “Dit platform is het afgelopen jaar echt ontploft! Ik vind het mooi dat je klanten een zo breed mogelijke service kunt aanbieden, dus dat ze je zowel op het internet als in de winkelstraat kunnen vinden.”
100 pakketjes in 24 uur bezorgd
Maartje: “Soms komen er wel honderd orders op een dag binnen. Bij het verwerken van online orders komt veel meer kijken dan de meeste mensen denken. En we streven ernaar om die allemaal binnen 24 uur te bezorgen. Het is een secuur werkje met al die dozen en verzendlabels. Maar wel heel leuk, vind ik.”
Advies geven via Facebookberichten
“We geven mensen nu ook schoenenadvies op afstand. Via Facebook kunnen we bijvoorbeeld helpen met het opmeten van een kinderschoenenmaat, want dat is nog niet zo makkelijk. Verder maken we veel gebruik van Instagram om reclame te maken.”
Funshoppers
Maartje: “Ik mis de funshoppers die gewoon even gezellig binnenvallen. Maar die komen straks wel weer, hoor. We maken er het beste van. Als we dadelijk weer in een wereld leven met feestjes en terrasjes, heeft iedereen weer nieuwe schoenen nodig!”