Meer mensen in je winkel met social media

23/04/2023

In deze serie kijken we van dichtbij naar vier online manieren die je kan gebruiken om meer klanten naar je winkel (en je website) te krijgen. Deze keer zoemen we in op sociale media.

Sociale media

De socialemediakanalen die winkels het meest gebruiken zijn Facebook en Instagram. Dit zijn prima kanalen om onder de aandacht van klanten te komen, ook voor winkels zonder webshop. Door hier regelmatig berichten te plaatsen kun je klanten naar je winkel trekken. Het werkt het beste als je duidelijk oproept om de winkel te bezoeken, bijvoorbeeld omdat er een speciale actie of aanbieding loopt. 

Je kunt sociale media ook goed gebruiken, om er de uitstraling van je winkel als 'merk' mee versterken. Met de foto's en video’s die je post zet je de sfeer van de winkel neer en met je berichten bied je klanten een kijkje achter de schermen.

Meteen regelen

Wil je even zien hoe je zo’n kanaal start? Of ben je op zoek naar inspiratie voor berichten? Kijk dan naar e-learning ‘verkopen via social media’.
We geven je vast twee tips om met sociale media meer bezoekers naar de winkel te krijgen:
1. plaats regelmatig foto's die jouw klanten interessant vinden én
2. zorg altijd voor een duidelijke tekst die aanzet tot actie, de call to action, bijvoorbeeld "Bezoek snel onze winkel!" of "Kom gezellig langs".

Meer tips

Wil je nog meer slimme tips over het gebruik van social media zoals Instagram en Tiktok, bekijk dan de video met handige adviezen van social media-expert Kirsten Jassies: