Meijs Wonen in Tilburg

28/06/2016

Door Annet van Baarle

Wat meteen opvalt de grote open keuken in het midden van de winkel. Die zit daar vast niet voor niets.

‘Bij de meeste mensen speelt zich thuis alles af rond de keuken. Dat gevoel wilden we hier ook creëren. Het hart van de winkel moet meteen de gezelligste plek zijn en biedt tegelijkertijd zicht op de hele showroom. We willen dat klanten zich welkom voelen en het ze naar de zin maken. Daar ligt ons hart.’

Meijs Wonen richt zich met name op particuliere klanten die jullie uitgebreid adviseren Hoe ziet zo’n gesprek er uit?

‘We starten het met een goede kop koffie en vragen onder ander naar gezinssamenstelling, leefstijl en woonwensen van de klant. We bekijken welke sfeer ze mooi vinden, vervolgens maken we een afspraak bij de klant thuis. Dat doen we standaard bij de grotere klanten. We nodigen ze opnieuw uit in de winkel en bespreken de complete inrichting: de stoffering, het lichtplan, de kleuren op de wanden of het behang. Alle ideeën verwerken we vervolgens in drie presentaties in 2D en 3D. Die voorstellen presenteren we aan een lange tafel compleet met collages en allerlei stalen. We steken veel tijd in onze klanten en dat waarderen ze.’

Komen ze daarom ook zo graag naar jullie events?

‘Ik denk het. We zorgen echt voor een band met de klant. De haringparty die we net hebben gehouden, was ook weer een succes. Zo’n tien keer per jaar organiseren we iets in de winkel: een proeverij, workshops, een kerstshow of Nieuwjaarsborrel, dat soort dingen. Dat zorgt ter plekke voor veel positieve reacties, en de volgende dag vertellen ze het nog eens over aan vijf anderen. Om nog meer potentiële klanten te bereiken geven we een eigen magazine uit dat met een oplage van 200.000 exemplaren meegaat met de regionale kranten. Dat bevalt heel goed.’

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annet van Baarle is freelance journalist en communicatie adviseur. Zij gaat op zoek naar persoonlijke verhalen van ondernemers en ontwerpers uit woonbranche.