Online adverteren kun je leren! Gratis e-learnings over SEA

31/05/2021

In de detailhandel steeg de online omzet het eerste kwartaal met bijna 86%, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Multichannelers, bedrijven die zowel via winkels als online verkopen, zagen hun online-omzet meer dan verdubbelen ten opzichte van een jaar geleden. Hoe zorg je ervoor dat je de online kansen maximaal benut? De e-Academy biedt een groot aanbod aan gratis e-learnings op het gebied van e-commerce, zoals het gebruik van ‘Search Engine Advertising’, ofwel SEA.
De experts van de e-learning Introductie in SEA zijn Arjan Reinders (allround marketeer) en Merel Sonnemans (e-commercemarketeer) van Evoworks. Zij zijn specialist op het gebied van e-commercemarketing en helpen organisaties uit diverse branches het maximale potentieel uit hun webshop te halen. Arjan en Merel nemen je mee in de wereld van SEA en laten je kennismaken met uitdagingen en voorbeelden die ze tegenkomen in de dagelijkse praktijk.

Introductie in SEA 

Tijdens de e-learning Introductie in SEA maak je kennis met de basisprincipes van SEA en krijg je te zien hoe je deze succesvol kunt doorvertalen naar de webshop van een winkel. 

Je leert:

  • wat de toegevoegde waarde is van SEA in de totale e-commercestrategie;
  • welke SEA-campagnetypen er zijn voor de verschillende fasen in de aankoopfunnel en wat je ermee kunt bereiken;
  • hoe het veilingmodel van SEA werkt;
  • welke campagnetypen er binnen zoek, shopping, display en video zijn;
  • hoe je voor jouw webshop een selectie kunt maken uit de diverse SEA-advertentietypen gerelateerd aan jouw doelstellingen.

Start direct met leren en laat met behulp van deze gratis e-learning je kennis toetsen over Introductie in SEA. Ga in je eigen tempo aan de slag en sluit de e-learning af met de toets. Rond je deze voldoende af? Dan ontvang je een persoonlijk certificaat!

Heb je deze e-learning afgerond en wil je weten hoe je de juiste keuzes maakt bij  het opzetten, analyseren en optimaliseren van succesvolle campagnes, om zodoende de opbrengsten uit je SEA te maximaliseren? Doe dan de vervolg e-learning 'SEA in de Praktijk'. 

SEA in de Praktijk

Beschik jij over basiskennis van SEA en ga je met online adverteren aan de slag? Dan kun je wel een slimme strategie gebruiken. Bij de e-learning SEA in de Praktijk leer je hoe je een succesvolle advertentiecampagne opzet. Hoe maak je de juiste keuzes over targeting, biedstrategieën en de campagnestructuur? In deze e-learning nemen de experts van Evoworks je mee in de keuzes die gemaakt moeten worden om successen te behalen met SEA. De experts zijn Arjan Reinders (allround marketeer) en Merel Sonnemans (e-commercemarketeer).

Je leert:

  • welke biedstrategieën er zijn en hoe je de juiste biedstrategie voor je campagne kiest;
  • welke tactische keuzes je maakt over targeting, de campagnestructuur en de advertentiekwaliteit bij zoek-, shopping-, display-, en videocampagnes;
  • op basis van welke KPI’s je een SEA-campagne beoordeelt;
  • hoe je de verschillende soorten campagnes optimaliseert.

Start direct met leren en laat je met behulp van deze gratis e-learning in 60 minuten bijspijkeren op het gebied van SEA in de Praktijk. Ga in je eigen tempo aan de slag en sluit de e-learning af met de toets. Rond je deze voldoende af? Dan ontvang je een persoonlijk certificaat.