Spotify into fashion
01/09/2015Door: Harry Bijl
De fashionbranche kan echt hele mooie producten verzinnen en maken. We zijn er goed in om samen grote bergen overschotten te creëren. We kopiëren er lustig op los, apen elkaar na of beconcurreren elkaar op prijs. We kunnen uren lullen over de verschillen tussen fast- en slowfashion. We vinden dat we steeds vaker het aanbod moeten verversen. We moeten risico’s delen, vernieuwend zijn, marges verbeteren. Ja het is allemaal waar. Maar zijn we niet teveel met ons zelf bezig i.p.v. met de klant?
Is het slim als je niet weet wat klanten mooi vinden om dan toch te blijven produceren en in te kopen? Praten we überhaupt over samen nieuwe wegen vinden? Helpen we elkaar aan nieuwe inzichten? Omarmen we de nieuwe denkers en bieden een podium aan de vernieuwers? Zijn we niet blijven hangen in het speeltje dat inkoop heet? Wat als we het gedrag van klanten beter konden inschatten en meer maatwerk zouden kunnen bieden. Wanneer hebben klanten zelf iets in de aanbieding, willen ze iets speciaals kopen, kunnen ze een jurk huren voor een eenmalig feestje? We versnipperen alles over zoveel schakels. Wat als Spotify into fashion gaat?
Stel: Spotify regelt voor een vast bedrag per maand dat jij altijd goed in de kleren zit. Merk of winkelkeuze maakt niet uit, oud of tweedehands, lenen dat gaat allemaal in een flow. By the UBER kan wel iets met bezorgen.
Zou jij een premium abonnement willen van SpotifyFashion?
Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij Inretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. 'Let's rebel, share vibes & create the future', is zijn motto.