Storemanager Banu van Rivièra Maison neemt altijd haar eigen ‘zonnetje’ mee

24/09/2020

Banu werkt al sinds haar negentiende in de retail. Na de opleiding Small Business & Retail Management ging zij als sales- en storemanager aan de slag. Eerst in de mode, later in het woonsegment. Banu: “Wanneer je mij tien jaar geleden vroeg wat fashion was, antwoordde ik met ‘modieuze kleding’. Nu weet ik dat fashion véél meer is dan dat. Fashion is voor mij een gevoel, een gevoel van ‘thuiskomen’. In kleding, maar zeker ook in lifestyle en interieur.”

"Met mijn collega’s zorg ik ervoor dat de klant zich (weer) thuis voelt in zijn eigen huis"

Hier ga ik later wonen 

Een baan bij Rivièra Maison stond al jaren hoog haar ‘wishlist’: “Bij Rivièra Maison krijg ik een blij gevoel. Zeker in de vernieuwde experience store in het Polderhuis in Woonmall Alexandrium. Het Polderhuis stamt uit 1930, de woonmall is erom heen gebouwd. Als kind, opgegroeid in Rotterdam, kwam ik hier al regelmatig. Een bezoekje aan het Polderhuis was altijd weer een beleving. Ik weet nog dat ik vroeger dacht: ‘Hier ga ik later wonen!’ Nu werk ik hier, hoe bijzonder is dat? Op deze plek vol geschiedenis creëren mijn collega’s en ik een ‘home is where you can be you’ gevoel.”  

Home is where you can be you 

In het Polderhuis creëert Banu samen met haar collega’s een ‘home is where you can be you’ gevoel. Banu: “Weet je wat mijn werk zo mooi maakt? Wanneer een klant zegt: ‘Dit gevoel zou ik thuis zo graag creëren, maar ik heb geen idee hoe.’ En ik kan antwoorden: ‘O, maar dat kan wel hoor. Dat is niet zo moeilijk. Dat gaan wij samen doen.’ Mijn collega’s en ik zorgen ervoor dat een klant zich (weer) thuis voelt in zijn eigen huis. Dat geeft mij héél veel voldoening.” 

Wat wil je écht?  

Als store manager wil Banu het beste uit zichzelf én haar collega’s halen. Om dat te bereiken, volgde ze verschillende coachingstrajecten: “Ik ben heel positief ingesteld. Zo geloof ik dat alles wat je wilt bereiken haalbaar is, mits je jouw doelen ook goed voor ogen hebt. Daarom werk ik nu met medewerkers aan zelfreflectie: wie ben je, wat kun je, wat wil je en wat is daarvoor nodig? Als mijn medewerkers doen waar zij blij van worden, stralen ze dat ook uit. Zo behouden we die positieve vibe die bij het merk past.”  

Zonnetje in huis 

Op dit moment liggen er, ook bij Rivièra Maison, verschillende uitdagingen, vertelt Banu: “Ook voor ons is het een heel ander jaar geworden dan we met z’n allen verwacht hadden, maar mijn collega’s en ik bekijken het positief. Wij grappen altijd met: ‘Heb je het zonnetje bij je? Ja, hij zit in mijn rugzak!’ Ik geloof: als je jouw persoonlijke ‘zonnetje’ met je meeneemt, kun je het overal laten stralen.”