Verkoper Kirsten liep een livestream modeshow voor winkel Marjon Snieders

09/11/2020

Kirsten vertelt: “Als verkoper bij Marjon Snieders had ik de ‘eer’ om mee te lopen als model tijdens het Roermondse fashion evenement – wat we jaarlijks organiseren met een aantal lokale ondernemers. Maar dat verliep anno 2020 wel even anders. Met een livestream video op Facebook kreeg de retail van Roermond toch de kans zichzelf te presenteren. Heel speciaal!”   

“Ik kan onze kledingmerken dromen. En onze klanten ook.”

Gilde Opleidingen in Roermond 

Kirsten: “Supermarkten, bouwmarkten, kledingwinkels… Als je detailhandel studeert aan Gilde Opleidingen in Roermond, komen er allemaal soorten winkels voorbij. Maar bij mij moest het mode worden, wist ik al snel. Ik houd van die warme ontvangst, persoonlijke aandacht, cappuccino’s drinken met leuke mensen tussen mooie kleding...” 

Werken in een grote kledingwinkel, ja of nee?  

“Toen een collega van Marjon Snieders in Roermond me uitnodigde voor een sollicitatie, was ik meteen in verleiding gebracht. Maar bij verleiding komt ook twijfel. Ik wist niet zeker of ik bij een grote modewinkel zoals Marjon Snieders wel een goede band met de klant zou kunnen opbouwen. Dat vind ik nou juist zo fijn aan dit werk! En wat als ik al die fashion brands niet zou kunnen onthouden? Nou, dat is helemaal goed gekomen. Ik kan onze kledingmerken dromen. En onze klanten ook. Ook omdat ik zo’n beetje dezelfde kledingsmaak heb.”  

Inkoop  

 “Doordat eigenaresse Marjon veel verantwoordelijkheden uit handen geeft, kan ik gemakkelijk doorgroeien. Het inkopen van kleding vind ik bijvoorbeeld ontzettend spannend. En uitdagend! Want als je kleding uitkiest bij de leverancier, moet dat nog maar aanslaan in de winkel… Maar inmiddels kan ik de maat en stijl van onze klanten wel een beetje inschatten. Als ik door de rekken struin, heb ik meestal wel bepaalde bekenden in gedachten.” 

Niet opdringen 

“Ik houd er niet zo van om klanten direct te vragen of ik iets voor ze kan doen... Liever begroet ik ze, laat ik ze op hun gemak lekker rondkijken – en geef ik ze indirect het gevoel dat ze me alles kunnen vragen… Volgens mij is dat ook de kracht van een goede winkelmedewerker.”  

Direct contact via WhatsApp  

“Eén van de vele veranderingen door de coronacrisis, is dat we veel meer zijn gaan WhatsAppen. Niet alleen stuur ik berichtjes naar vaste klanten zodra we iets leuks binnenkrijgen dat past bij hun smaak. Onze Instagram-pagina is bovendien gekoppeld aan onze WhatsApp. Dus via een linkje, kom je direct, ‘live’, met ons in contact. Handig, én gezellig. Je moet toch wat, op afstand!”