12/08/2020 | Leestijd 4 minuten

Assertieve meiden bij The Stone: “Kansen moeten uit jezelf komen!”

Succes komt niet aanwaaien. Succes is een keuze. Dat vinden de assertieve medewerkers van modebedrijf The Stone, Madhavi Mathoera (29) en Larissa van West (25). De online marketeer en e-commerce-medewerker willen álles leren over de razendsnelle marketing- en communicatiewereld. Maar of ze daarvoor gingen wachten totdat hun werkgever het suggereert? Nee hoor. Die kans grepen ze zelf. Door de cursussen bij de e-Academy, blijven ze zich ontwikkelen. 

Assertieve meiden bij The Stone: “Kansen moeten uit jezelf komen!”

Madhavi: “Toen we erachter kwamen dat er binnen het bedrijf niet veel opties waren om jezelf te ontwikkelen binnen je functie, zijn we op zoek gegaan. We volgen cursussen bij de e-Academy van Thuiswinkel.org dus naast onze baan. Voor mij is dat niet meer dan normaal. Dat doe je gewoon! Als je beter wilt worden in je vak en passie hebt voor je functie, voelt nieuwe kennis niet als een verplichting, maar als een verlangen. Je zoekt automatisch naar de nieuwste trends en ontwikkelingen. Webinars, masterclasses, beurzen... Dat doe ik overigens gewoon in mijn vrije tijd, want ik werk fulltime.”  

“Het geeft me een kick als ik het resultaat van mijn werk terugzie in de omzet!”  

Meer inzet = meer omzet 

Madhavi: “Het fascineert me hoe je een modebedrijf zoals The Stone naar een hoger niveau kunt tillen door middel van marketing. Convertie-ratio, social advertising, er komen een hoop termen en cijfers bij kijken, maar nu ik een cursus analytics heb gevolgd, begrijp ik beter hoe je data kunt vertalen naar marketingadvies. Het geeft me een kick als ik het resultaat van mijn werk terugzie in de omzetcijfers.”  

Behoefte aan meer…   

Larissa: “Madhavi vertelde mij over de e-Academy van Thuiswinkel.org. Ik vond die e-learnings meteen helemaal super! Net als Madhavi, heb ik een communicatieopleiding gevolgd. Maar dat is de basis. De technologische ontwikkelingen gaan in sneltreinvaart – je moet veel doen om up to date te blijven en het beste uit jezelf te halen!”  

Retail wordt me-tail 

Larissa: “De retail wordt ‘me-tail’. Retailers die technologie inzetten om hun doelgroep beter te begrijpen en bereiken, springen eruit. Daarom is het zo belangrijk dat medewerkers hier kennis over krijgen. Ik vind het prettig dat je bij de e-Academy wordt ‘meegenomen’ binnen alle aspecten van marketing en e-commerce. Het is geen abstract instituut. Een contactpersoon houdt ons op de hoogte zodra er nieuwe cursussen verschijnen die interessant voor ons kunnen zijn. Want er bestaan zo veel e-learnings, je hebt geen idee… Op dit moment volg ik er één over de juridische kant van e-commerce, de regel- en wetgeving van een webshop.”  

Eén dag voor zelfontplooiing  

“Ik vind persoonlijke ontwikkeling zo belangrijk, dat ik onlangs heb besloten vier dagen per week te gaan werken in plaats van vijf. Zodat ik hier één dag volledig aan kan wijden. Ik had niet door hoe waardevol dat kon zijn voor jezelf en het bedrijf! We willen vooral zo verder gaan met leren. In augustus zullen we twee stagiaires begeleiden. Dat is ook spannend. Zij zijn nog jonger dan wij, en hebben hun eigen frisse kijk op de wereld. Dus ik ben benieuwd wat we van ze kunnen leren!”  

Meer weten?

Wil jij ook zelf de touwtjes in handen nemen van je loopbaan door nieuwe dingen te op het gebied van e-commerce? Kijk dan eens? Kijk dan op de e-Academy van Thuiswinkel.org. Ook bij Retail Opleidingen vind je tal van (gratis) e-learnings op uiteenlopende gebieden.

Meer info