Bijl Blogt: Het Boutique Hotel van Karwei
Als het om je huis inrichten gaat en het kopen van woonspullen, dan zijn er veel opties om dat te kunnen realiseren. Als je voldoende geld hebt, dan ga je waarschijnlijk lekker aan de slag met een interieur deskundige. In overleg met jou wordt een perfect ontwerp gemaakt, waarna de bestellingen tot in de puntjes voor je worden geregeld. Zo gaat het nog steeds bij veel woonwinkels.
Door Harry Bijl
We kopen allemaal anders
We verschillen van elkaar als het om ons koopgedrag gaat. De ene koper weet wat hij/zij wil en geniet ervan om zich in de volle breedte op; vorm, kleur en prijs te oriënteren. Een andere koper vertrouwt liever de adviseur en gaat voor het gemak. Op stijl- en prijsgebied zijn er ook grote verschillen. Het is aan de winkels om: 1- duidelijk te zijn in het productaanbod, 2- hoe ze dat presenteren en 3- op welke wijze mensen helpen bij het kiezen en kopen.
Behoefte aan overzicht en inspiratie
Potentiële kopers hebben over het algemeen wel iets gemeen. Ze kunnen zich allemaal moeilijk inbeelden hoe een gewenste aankoop in de thuissituatie zal staan. De grote ruimtes maken het moeilijk om een goede inschatting te maken. Teveel zien leidt af en het geeft keuzestress. Het frustreert kopers als er geen smaak- of budget match is. Winkels presenteren daarom steeds vaker compleet gestyled opstellingen op vloerafmetingen waarin mensen de thuissituatie herkennen. Verkopen wordt kansrijker als het niet alleen inspirerend maar ook overzichtelijk wordt gepresenteerd.
Karwei zorgt voor duidelijkheid
De bouwmarkt Karwei verkoopt al jaren succesvol meubels en woonaccessoires. Toch komt een grote groep bezoekers nu niet in de koopstemming voor deze artikelen. Ze hebben wel een smaak en budget match maar komen nu niet bewust voor woonspullen naar de Karwei. Het aanbod wonen wordt nu ook ondergesneeuwd door alle bouwmaterialen. Karwei ziet groeikansen voor het verkopen van meer meubelen en woonaccessoires. Karwei wil in de nabije toekomst minder een bouwmarkt zijn en meer een woonwinkel. Ze verspreiden daarom ook fraaie woonfolders.
Boutique Hotel Karwei
Karwei wil graag een groter publiek overtuigen dat ze smaakvolle woonspullen verkopen. Op dit moment doen ze dat o.a. in het Boutique Hotel in Amsterdam. In deze Pop-Up store in de Kalverstraat laten ze zien verstand van zaken te hebben. Ze inspireren de bezoekers op een geheel andere wijze dan we gewend zijn van Karwei. Als deze manier van presenteren binnenkort terug te vinden zal zijn in de grote stores, dan maken ze veel bezoekers blij.
Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij Inretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. ‘Let’s rebel, share vibes & create the future’, is zijn motto