19/06/2018 | Leestijd 1 minuut

Het beste advies is vertellen wat je weet

Als verkoopmedewerker kan jij met jouw deskundige advies voor klanten écht het verschil maken. De klanten die jij helpt, krijgen oprechte en persoonlijke aandacht, iets wat ze online niet snel zo zullen ervaren. Maar die belangrijke troef wordt lang niet altijd optimaal gebruikt, ziet Nelleke Mulder.

Het beste advies is vertellen wat je weet

Nelleke Mulder is gespecialiseerd in imagostyling en geeft o.a. trainingen aan verkoopmedewerkers.

Haar valt op dat verkopers nog veel meer met hun kennis kunnen doen. En dat is eigenlijk heel simpel: gewoon door te vertellen wat je weet. “Kijk naar het figuur van de klant en leg uit waarom een kledingstuk wel of juist niet goed staat. Zijn het de rechte schouders, ronde billen of korte benen? Verkopers zijn zich er vaak niet van bewust dat ze veel meer kunnen, nee, moeten vertellen”, aldus Nelleke. In vier korte filmpjes geeft ze vast praktische tips hoe je dat kunt doen. Onderstaand de eerste tip: positie ten opzichte van de klant bij kledingadvies. 


Tip 1: Positie t.o.v. de klant bij kledingadvies


Tip 2: Schoenadvies


Tip 3: Contrasten


Tip 4: Welk advies bij welk figuur?

Meer informatie over – instore – trainingen van Nelleke: www.nellekemulder.nl