16/11/2015 | Leestijd 2 minuten

Kom op met die content

Je hebt vast het woord 'content' wel eens voorbij zien komen. Letterlijk vertaald inhoud, oftewel de informatie die je op alle mogelijke manieren deelt met de buitenwereld. Zoals ik in mijn blogs heb vermeld, is het belangrijk dat een woonwinkel meer deelt met de (mogelijke) klant dan vroeger. Je moet informatie geven, verhalen vertellen en meer achtergrond vermelden over een product, over je woonwinkel en bijvoorbeeld over de mensen die er werken.

Kom op met die content

Door Theo van Elk

Het belang van content

Het belang hiervan is vooral dat de consument je winkel meer gaat zien als een autoriteit, als een aanbieder die meer weet dan de vele andere aanbieders die men tegen komt. Daarnaast geeft het bieden van de juiste content ook een goede mogelijkheid om je eigen verhaal te vertellen, de consument duidelijk te maken waar je voor staat en waarom deze naar je winkel moet komen. En, zeker niet onbelangrijk, het geven van goede en relevante content zorgt ervoor dat je op internet beter vindbaar wordt en de trefkans met een geïnteresseerde consument hoger is.

Als we dit vaststellen, dan is het jammer dat de meeste woonwinkels (inclusief hun websites) maar heel weinig doen met deze kans. Meestal komt men niet verder dan een paar zinnen in het obligate 'over ons' en het vermelden van de producten die men kiest. Een gemiste kans!

Kijk maar eens op bijvoorbeeld  werkspot.nl. Deze website voor klussen heeft de laatste jaren ook veel tips toegevoegd voor het doen van klussen. Gevolg: meer bezoek, meer interesse van klanten en uiteindelijk een beter resultaat.

Theo van Elk van The Retail Experience is retailexpert voor woonwinkels, gespecialiseerd in het coachen en ondersteunen van woonondernemers op alle onderdelen van de bedrijfsvoering.

Bron: werkeninwonen.nl