12/08/2016 | Leestijd 3 minuten

Behangetjes? Nee, BEHANG!

Vakantie voorbij, werk aan de winkel. Interieurtrends worden ook vertaald naar wandbekleding. Lifestylemerken nemen ook behang in hun collectie op. Vergeet het behangetje, dit is Behang. De volgende selectie spreekt boekdelen. Je gelooft je ogen niet, dus zeker van dichtbij bekijken en voelen.

Behangetjes? Nee, BEHANG!

Door frances van der Steen

Cultuur & natuur

Mediterrane tegels en kelimkleden. Ruw, industrieel beton. Verweerde want geroeste of gebarsten oppervlakken. Bamboe of zachte kurk met metallic details. Al die sferen komen terug in de Essentials collectie van BN Wallcoverings. Een mix van culturele en natuurlijke elementen, met een handmade touch. Een mix van warm rode, bruine, oranje en roze tinten met groene, grijze, blauwe en witte tinten. Dit behang sluit perfect aan bij de meubel- en decoratietrends. Het maakt het interieurbeeld compleet.

BN WALLCOVERINGS – Essentials

Materialen

Marmer, bakstenen, multiplex, burnt wood: deze materialen vormen het vervolg op het ‘Scrapwood’ behang door Piet Hein Eek. Het marmeren behang is een replica van een vloer uit een oud pand in Amsterdam. Net als echt marmer, werkt dit behang met verschillende tegelformaten en kleuren. Je denkt natuurlijk aan zwart, wit, beige — maar krijgt zelfs zwart metallic en goud! Het ‘bakstenen’ behang verwijst naar oude fabriekspanden en typisch Nederlandse huizen. Alleen zijn deze gemetselde muurtjes zwart of zilvergrijs geverfd. En wat dacht je van multiplex-behang? Net als platen underlayment op de grond, maar nu tegen je muur. Zelfs het Burnt Wood van Maarten Baas is naar behang vertaald.

WALLPEPPER® – Naturalis

Toepasbaarheid in de winkel

Mooie meubelcollecties kun je extra aantrekkingskracht geven door ze te presenteren met tegen een verrassende achtergrond. Neem bijvoorbeeld eens een behang zoals hierboven getoond. Zelfs als je geen behang in de collectie je assortiment hebt, kun je het toepassen. als extra service-tool benutten. Zorg dat iedereen op de winkelvloer op de hoogte is van naam, merk en het dichtbij zijnde dichtstbijzijnde verkooppunt: deze informatie zullen je klanten zeker waarderen.

Frances van der Steen van franpress is freelance journalist en trendspotter, zij bezoekt nationale en internationale meubelbeurzen.