19/05/2021 | Leestijd 3 minuten

De e-learnings van de e-Academy: dé ideale opfrisbeurt van je digitale kennis

Steeds meer bedrijven maken gebruik van gratis e-learnings van de e-Academy. Logisch. Want zo kun je zelf bepalen waar of wanneer jij iets bijleert over e-commerce. Dat ondervonden ze ook bij de lampenproducent LEDdirect. Jasper Jonkers liet zijn complete salesteam de e-learning Customer Service Experience doen. En met succes! “We gaan zeker nog meer e-learnings volgen!” 

De e-learnings van de e-Academy:  dé ideale opfrisbeurt van je digitale kennis

Wat was de aanleiding voor LEDdirect om collectief met deze e-learnings van de e-Academy aan de slag te gaan? 
Deze e-learning kwam op het juiste moment. We waren al druk bezig met het verbeteren van onze klantenservicesystemen. Dit nieuwe systeem helpt ons om alle contactmomenten met één klant te verzamelen, zodat iedereen altijd op de hoogte is van de vragen en contacten die de klant met ons heeft gehad. We maken nu niet alleen met een nieuw systeem een verbeterslag, onze collega’s hebben nu ook nieuwe inzichten waarmee ze de service naar een hoger niveau tillen.” 

Hoe belangrijk vinden jullie persoonlijke ontwikkeling bij LEDdirect? 
“Persoonlijke ontwikkeling krijgt enorm veel aandacht binnen onze organisatie. Elke nieuwe collega van het salesteam start met een uitgebreid trainingstraject, zowel met betrekking tot klantgerichtheid als de techniek achter onze ledverlichting. Bij LEDdirect heerst een cultuur waarbij we elkaar coachen en sturing geven. We kijken naar de sterke punten en leerpunten van collega’s, waardoor we nog beter weten waar de kansen voor persoonlijke groei liggen.”

Hoe hebben jullie het collectief leren aangepakt?
“Ik heb eerst zelf de e-learning gedaan en was meteen enthousisast, zowel wat betreft het opfrissen van bestaande kennis als het krijgen van nieuwe inzichten. Binnen twee weken heeft mijn met vlag en wimpel het certificaat behaald!”

Wat hebben jullie teams over customer service geleerd dat meteen in de dagelijkse praktijk is toe te passen?
“Ik merkte dat we allemaal wat opgestoken hebben van de drie klanttypen die beschreven worden. Het herkennen van een klanttype zorgt ervoor dat je beter weet hoe je goed kunt antwoorden. Hierdoor houden we nu zelf meer de controle over een gesprek en, belangrijker nog, de uitkomst ervan.”

Een aanrader
“De e-learning Customer Service Experience is een goede basis voor huidige en nieuwe collega’s binnen het salesteam, dus ik zou deze zeker aanraden. We zijn intern aan het kijken of ook andere e-learnings interessant zijn. De e-Academy behandelt verschillende onderwerpen, dus er zit altijd wel wat interessants bij.”

Ideaal om bij te leren 
Jari Prein, Sales Support Manager van LEDdirect in Duitsland, is een van de salescollega’s die e-learnings van de e-Academy heeft gevolgd. Hij is onder andere verantwoordelijk voor de Duitse website van LEDdirect: “Ik houd me bezig met klantcontact, maar ook met het optimaliseren van de website. Ik heb geen vooropleiding in marketing of e-commerce, daarom zijn deze e-learnings voor mij de ideale manier om bij te leren over Customer Service Experience, SEO en meer.”

Meer weten?

Wil je net als de medewerkers van LEDdirect je kennis vergroten op het gebied van e-commerce? Ga naar de website van eAcademy. De e-Academy biedt een groot aanbod aan gratis e-learnings op het gebied van e-commerce, zoals het gebruik van SEO, SEA, onlinemarketing, reviews, influencers en nog veel meer. Je kun de e-learnings individueel doen, maar ook als team. Bekijk hier alle e-learnings.

Meer info