Nieuwe imagocampagne: ‘Het begint in de winkel’
Vandaag is de campagne ‘Het begint in de winkel’ live gegaan. Werken in de retail is geweldig, en dat is precies wat brancheorganisatie INretail met deze campagne wil laten zien. Verschillende medewerkers en ondernemers vertellen waarom zij zo graag in een winkel werken. En dat werkt aanstekelijk!
De imagocampagne draait om de verhalen van ‘echte’ mensen die in de winkel werken (of er ooit begonnen zijn) en is gericht van beginners in het retailvak tot overstappers en herintreders én degenen die hun carrière in de winkel hebben opgebouwd.
De slogan, ‘Het begint in de winkel’, benadrukt dat de winkel het startpunt is van vele carrières en dat er volop kansen (voor ontwikkeling en groei) liggen in de retail. De oproep om hier aan mee te doen leverde meteen heel veel leuke reacties op. Een aantal van deze verhalen komen tot leven via video’s, foto’s en een podcast.
Dat levert bijzondere anekdotes en momenten op, zoals die van Jaydan: "Die trotse moeder die met haar zoon zijn eerste pak voor de bruiloft uitzoekt, omdat ze hem gaat ‘weggeven’. Dat zijn momenten waarop de wereld even stil lijkt te staan.”
Ook Patricia was meteen enthousiast: “Ik heb meegedaan aan de campagne 'Het begint in de winkel', omdat ik wilde laten zien hoe bijzonder mijn vak is! Van een schorpioen die door de winkel rond kroop tot een knappende waterleiding en het helpen van beroemdheden. Geen dag is hetzelfde, en dat maakt het werken in de winkel zo leuk!”
Bekijk hier vast een voorproefje. De komende tijd zie je op Werk in de Winkel de enthousiaste verhalen voorbijkomen!