08/05/2017 | Leestijd 4 minuten

DRSSD, the new Killer App

‘Vorige week was ik, sinds lange tijd, weer eens in het winkeltje waar ik ooit mijn werkzame leven startte. Opeens kwam het gevoel weer terug, dat was ik helemaal kwijt. Liever denk ik er ook niet aan terug. Ik vond het te gênant voor woorden, die eerste werkweken. Ik voelde me een lulletje rozenwater.’ 

DRSSD, the new Killer App

Door Harry Bijl

Lulletje rozenwater 

‘Vond ik mijn werk niet leuk? Já! Ik vond mijn werk superleuk, maar de eerste dagen vond ik het niks. Waarom niet? Ik wist niets en ze leerden me ook niets. Ik moest het maar een beetje uitzoeken. “En Har, hier in Amsterdam zeggen we dan ‘Soek het ff Lekker zelf uit’”. Ik heb het over 1982 (oeps) HIJ mannenmode, wat nu WE is. Uiteindelijk heb ik veel geleerd omdat ik een intensief traingingsprogramma van 2 jaar heb gevolgd. Je werd klaargestoomd voor een functie als verkoopmanager.’ 

Gek op innovatie 

‘Nu denk je natuurlijk, die Harry is oud en vertelt graag uit de oude doos. Sorry, no way! Er staat manager innovatie op mijn visitekaartje. Ik kijk dus graag vooruit en zelden terug. Had ik een rotleven? Nee, ik kijk graag naar nieuwe dingen en ben nieuwsgierig naar wat komen gaat. Voor mijn werk bij brancheorganisatie INretail probeer ik dagelijks te ontdekken welke innovaties impact kunnen hebben op de branche en voor individuele retailers.’ 

App DRSSD is super vet 

‘Waarom ik dan over mijn eerste werkweken begin? Ken je DRSSD al? Dat is waarom ik er over begin. Ik zou graag zo’n Killer App gebruikt hebben om mijn kennis snel op niveau te brengen. Ik had mezelf veel fouten kunnen besparen en veel klanten blijer de deur uit kunnen laten gaan.  Te gek dat DETEX dit leerprogramma heeft ontwikkeld en beschikbaar maakt op, hoe handig is dat, op je mobiel! Als ik nu een winkel zou hebben dan zou ik die paar tientjes investeren in een nieuwe medewerker. Hoe cool is het dat je, via een eenmalige aanmeldingsprocedure, terecht komt in een handige en eigen online leeromgeving? Dat kost niets, maar levert direct geld op en zeker goodwill bij de klanten.’ 

• Wij mogen 10x een training weggeven! En of dat niet genoeg is, de volgende 100 aanmeldingen betalen slechts ​€​25,-. Bekijk de actie!

Inkoppertje  

‘Ik kom voor mijn werk op veel plekken en bij veel retailers. Ik hoor ze dan altijd zuchten en steunen over “kennis op de winkelvloer”. Deze app is dus een inkoppertje. In deze speciale leeromgeving leren starters speels alle basiskneepjes van het vak. Je hoeft niet meer te stuntelen, zoals ik dat moest. Geen gênante fouten meer of teleurgestelde klanten omdat jij niet weet hoe het hoort. En ook voor gevorderden is het handig om je kennis en vaardigheden weer op te frissen. Inschrijven dus!’ 


Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij Inretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. ‘Let’s rebel, share vibes & create the future’, is zijn motto.