31/10/2018 | Leestijd 4 minuten

En de INretail Award gaat naar…

Ze liep stage bij Tommy Hilfiger en woont nu in Barcelona... Dat wekt sowieso al wat gezonde jaloezie op voor jonge modeliefhebbers! En dan heeft ze ook nog eens de INretail Award gewonnen! Werk in de Winkel feliciteert: Marthe Huigens van TMO Fashion Business School!

En de INretail Award gaat naar…

Zakelijke fashionista

Marthe wilde graag iets commercieels studeren. “Het had ook zomaar Hotelschool kunnen zijn.” Dat werd het niet, want al bladerend door tijdschriften ontdekte ze een passie voor mode. Ze werd overtuigd op de open dag van TMO. “Fashion Business sprak me meteen heel erg aan. En het kleinschalige karakter van TMO ook.” Ze kon immers zowel haar creatieve als zakelijke instincten ontwikkelen. Er wordt weleens gezegd dat studiekeuze weinig uitmaakt - “als je maar een papiertje hebt…” - maar Marthe is erg blij met haar weloverwogen keuze. “Dat zou ik nieuwe studenten ook graag willen meegeven. Kies niet zomaar wat, maar kijk kritisch naar wat jou gelukkig maakt!” Ze studeerde af binnen Digital Business Transformation.

Binnenkoppen bij Tommy

“Ik wilde heel graag stagelopen bij Tommy Hilfiger!”, vertelt Marthe. De ideale kans deed zich voor dankzij de TMO-sollicitatietrainingen. Een dag met hoog bezoek van medewerkers uit het (mode)bedrijfsleven. Dus toen ze hoorde dat er ook een team van de Amerikaanse groep PVH Corp aanwezig zou zijn, waar zoal Tommy Hilfiger en Calvin Klein onder vallen, zette ze haar beste beentje voor. Zo kwam Marthe terecht op het hoofdkantoor van PVH in Amsterdam als stagiaire Digital Showroom. Het traject werd bezegeld met de INretail Award. Daarop reageerde ze met gepaste dankbaarheid. “Totaal niet verwacht! Ik vond die hele ceremonie ook echt een spektakel!”

Buyers, overview, samples, transformation…

De focus van haar stage omschrijft Marthe met veel internationale commercietermen. “‘Buyers’, ofwel inkopers, bepalen aan de hand van samples wat ze willen hebben. Door digitaliseringsprocessen hoeft nog maar 10 of 20 procent van de samples in de showroom aanwezig te zijn! Dat is heel tof, want het produceren van samples is kostbaar. Bovendien krijgen de buyers daarmee een veel duidelijker overzicht en verlopen sales-afspraken sneller.”

Barcelona!

In ‘haar uppie’ trok ze vervolgens naar Barcelona voor een Master in Marketing en Sales. Wat ze daarna zal doen? “Dan zien we wel verder!” Misschien manager, zegt ze. “Ik had zo’n goede en motiverende leidinggevende bij Tommy. Het lijkt me ontzettend bijzonder om net zo’n goede manager te kunnen zijn voor andere studenten.” Ze is in elk geval blij met haar TMO-achtergrond. “Het is een goede, brede basis, waarbij ik enorm veel interessante mensen uit het bedrijfsleven heb leren kennen.”


De INretail Award

Werk in de Winkel zet jaarlijks een student van het particuliere hbo-instituut Fashion Business School in het zonnetje door de best beoordeelde scriptie en afstudeerstage te bejubelen met een mooie prijs. De INretail Award bestaat naast de award uit deelname aan één van de befaamde inspiratiereizen in binnen- en buitenland die door INretail meerdere keren per jaar worden verzorgd.