23/06/2021 | Leestijd 2 minuten

Hoe zet je influencers in? Je leert het tijdens de gratis e-learning van de e-Academy

‘Influencer marketing’ klinkt lekker hip en trendy, maar eigenlijk is het de oudste vorm van reclame die er is! Denk maar eens aan mond-tot-mondreclame. Een vriend geeft jou een tip voor een leuke winkel, dan moet het wel leuk zijn dus ga je erheen. Dat is precies wat influencers doen. Maar hoe pak je influencer marketing op de juiste manier aan? Dat leer je tijdens de gratis e-learning Influencer Marketing van de e-Academy!

Hoe zet je influencers in? Je leert het tijdens de gratis e-learning van de e-Academy

Influencer marketing is dé effectieve en geloofwaardige manier om je doelgroep te bereiken en een relatie op te bouwen. Met de komst van social media hebben sommige specialisten en experts een podium gekregen en daarmee hun publiek opgebouwd via kanalen als Instagram, YouTube, LinkedIn of TikTok. Jij kunt deze influencers inzetten om invloed uit te oefenen op het gedrag van jouw doelgroep?

Hoe zet je influencers in? 

Maar hoe pak je influencer marketing op de juiste manier aan? En hoe zorg je ervoor dat jouw campagnes duidelijke branding- en saleseffecten bereiken? De juiste influencer vinden is één, maar minstens zo belangrijk zijn een creatief concept en de strategie achter je langetermijnsamenwerking. 

Dit zijn de experts

In de e-learning Influencer Marketing van de e-Academy wordt gegeven door experts John Meulemans (founder & strategy director) en Vivënne Pickkers (manager of operations) van 3sixtyfive - het eerste award-winning influencer marketingbureau van Nederland. 

Dit leer je tijdens de e-learning Influencer Marketing:

  • Waarom influencer marketing essentieel is
  • Welke verschillende type influencers er zijn
  • Hoe belangrijk de match is tussen de influencer en het merk
  • Welke rol klanten en medewerkers kunnen spelen bij influencer marketing
  • Hoe je op basis van het type influencer, de doelgroep en de boodschap keuzes maakt voor je kanalen
  • Hoe je een succesvolle influencer marketingcampagne opzet
  • Waarom het belangrijk is om een influencer marketingcampagne door te ontwikkelen naar een programma en hoe je dit aanpakt
  • Hoe je de resultaten van een influencer marketingcampagne en -programma meet

Rond je deze e-learning met een voldoende af? Dan ontvang je een persoonlijk certificaat.

Meer weten?

De e-learning Influencer Marketing is slechts één van de vele interessante trainingen voor retailmedewerkers. Wil jij weten hoe jij je kennis op het gebied van e-commerce kunt vergroten? En weten hoe je kunt groeien in jouw werk door middel van handige gratis e-learnings? Verbreed je kennis met behulp van de e-Academy. Is je werkgever lid van retailorganisatie INretail, dan blijf je ook in 2022 gratis toegang tot de e-Academy houden.

Meer info