27/03/2017 | Leestijd 2 minuten

INretail Award voor scriptie beste afstudeerstage TMO

Edwin Belt, branchespecialist van INretail, reikte de award uit tijdens de diploma-uitreiking van TMO op 24 maart jl. Hij roemde het uit het stageonderzoek voortgekomen advies van Sophie. ’Sophie heeft een compleet onderzoek afgerond waar alle thema’s met betrekking tot een omnichannel strategie voor het merk Koeka om de hoek komen kijken. Het is een “hot issue”: merken die de consument direct bedienen via een brandstore. De plussen en minnen zijn onderzocht waarbij de bestaande dealers, welke immers het merk hebben groot gemaakt, hierin zijn meegenomen. De conclusie is dat wanneer je een omnichannel strategie op de juiste wijze onderzoekt en zal toepassen, er een win-win situatie gecreëerd wordt.

INretail Award voor scriptie beste afstudeerstage TMO

De probleemschets, vraagstelling en doelstelling van het onderzoek waren zeer duidelijk net als haar professionaliteit richting haar stagebedrijf.’ 

De INretail Award


De INretail Award bestaat naast de award uit deelname aan één van de befaamde inspiratiereizen in binnen- en buitenland die door INretail meerdere keren per jaar worden verzorgd.

Doorn – 27 maart 2017- Tijdens de diploma-uitreiking van TMO Fashion Business School op 24 maart jl., is de INretail Award toegekend aan de best beoordeelde TMO afstudeerstage en scriptie van het afgelopen semester. De prijs werd gewonnen door studente Sophie Ravestijn die haar afstudeerstage liep bij Koeka waar ze onderzoek deed naar de haalbaarheid en potentie van een fysieke Koeka brandstore.

De beoordeling voor deze award is gebaseerd op de stage, waarbij de student gedurende zes maanden werkt bij een organisatie in de branche én op het onderzoek dat verricht wordt voor dit stagebedrijf. Studente Sophie Ravestijn heeft haar stage volbracht bij Koeka dat onderzoek wilde naar de haalbaarheid van een fysieke brandstore.

Sophie maakt onderdeel uit van de groep TMO studenten die afgelopen vrijdag het internationaal erkende diploma ‘Bachelor of Business Administration (BBA) in Fashion’  in ontvangst namen. De afstudeerders volbrachten hun eindstages voornamelijk in de sectoren retail, wholesale en online. Ruim 20% van de studenten liep stage in het buitenland. Opmerkelijk is dat 50% van de gediplomeerden al vóór het behalen van hun diploma een baan in de fashionbranche heeft.