29/04/2019 | Leestijd 2 minuten

It's a crazy world

Krijg jij de kriebels bij de uitspraak: ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’? Kan de mode wat jou betreft niet extravagant genoeg zijn? Grote kans dat je dan gelukkig wordt van het thema ‘Crazy World’!  

It's a crazy world

Door Carla van den Puttelaar​

Dat vloekt? Welnee! 

De stijl ‘crazy world’ is eclectisch en allesbehalve conventioneel op het gebied van kleur. Zo wordt de gedachte dat rood en roze zouden vloeken bijvoorbeeld laconiek aan de laars gelapt. ‘Crazy world’ is een wereld waar we ons laten inspireren door allerlei culturen en creativiteit hoogtij viert. Dat uit zich in bijzondere details en design. Het is fashion waarbij de innerlijke flamboyante levensgenieter wordt losgelaten.  

The element of surprise

Oké. Intrigerend. Maar wat moet je met deze bijzondere trend, hoor ik je denken? Als verkoper kun je een ‘crazy world’ van jouw winkel maken door het kledingaanbod te voorzien van een ‘verrassingstwist’. Denk aan ongewone kleurtinten, asymmetrische lijnen, spannende details zoals franjes en ruches. Opvallend is ook de kleding met een uitstraling van ‘handcraft signature’, dus met een duidelijke verwijzing naar de ambachtelijke oorsprong. En wat de kleurclash betreft: oranje met roze is werkelijk ‘stunning’ net als paars met (oker)geel. Wees creatief en verwonder de klant met ‘crazy’ designs.


Carla van den Puttelaar is hoofdredacteur vakblad Kleur & Stijl, het magazine voor de professional die zich bezighoudt met het geven van adviezen op het gebied van kleur, stijl, mode, make-up, kapsels en imago.