Jongeren zien social media als startpunt voor shoppen
Veel Nederlandse jongeren zien social media als het startpunt van een aankoop. Voor zowel online als offline shoppers zijn social media een belangrijke inspiratiebron, blijkt uit een onderzoek van betaalbedrijf Klarna.
Social Media
Ongeveer de helft van de Nederlanders die online shoppen heeft weleens rechtstreeks via social media iets gekocht. Ruim 30% van de Nederlandse shoppers heeft weleens een iets online gekocht nadat ze dat product eerder op social media hadden gezien. Voor de Nederlandse jongeren ligt dat percentage op ruim 60%, terwijl dit percentage bij de babyboomers op slechts 9% ligt.
Als het gaat om social shopping, staat Youtube op nummer één. Bijna de helft van de aankopen via social media wordt gedaan via Youtube. Oudere generaties kopen vaker iets via Facebook, terwijl onder jongere generaties Tiktok een stuk populairder is.
E-Academy
Het mag duidelijk zijn; social media zijn niet meer weg te denken uit de samenleving en zijn erg goed in te zetten voor je marketing. Maar hoe laat je social media voor je werken? Hoe zorg je dat je online succesvol? E-Academy geeft in tal van online learnings praktische handvatten waarmee je effectief je social media kunt inzetten. E-Academy is er speciaal voor medewerkers -en ondernemers- in de retail en heeft een heel programma met gratis e-learnings op het gebied van e-commerce en e-marketing. Je kunt bijvoorbeeld de e-learnings volgen over influencer marketing, social media of online branding. Expert geven je de juiste tips & tricks voor een slimme strategie.
Meer weten?
Wil jij een e-learning van E-Academy volgen of ben je benieuwd naar het volledige aanbod?