18/11/2015 | Leestijd 2 minuten

Langs ‘ Heeren Modewegen

Wat hebben wij toch een ongelofelijk mooi vak. En hoe leuk de diversiteit aan klanten, met ieder hun eigen modegeloof. ‘Zoveel hoofden zoveel zinnen’, zullen we maar zeggen. Erg? Nee juist om blij van te worden.

 

Langs ‘ Heeren Modewegen

Door: Harry Bijl

Afgelopen donderdag voelde zeer feestelijk aan. Het was super vet om in Noord Nederland te mogen ervaren hoe leuk ’s Heeren Modewegen daar zijn. Voor elke smaak en met ieder budget kan je er als man in slagen om iets Cools te kopen. En het houdt niet op: ‘As we speak ben in ik in Zeeland, bij de nieuwe store van van Westen mannen. Blije mensen, ‘energy’, hoe kicking is dat?

Ik zeg wel eens: ‘Verkopen begint bij je eigen geloof en enthousiasme, m.a.w. geloven mensen jou?’ Donderdag ben ik in Groningen wederom overtuigd door de bezieling en overtuiging die ligt in o.a. het Reshare concept van het Leger des Heils. Je moet daar eens gaan kijken. Binnenkort laten we een filmpje zien bij Inretail, dat gaat over #retailmodellen in de Mode- en andere branches. (ps. Ze verkopen elke maand een winkel van 200m2 die vol hangt met secondhand kleding meer dan leeg, omzet snelheid 17)

‘Wie Rinsma kent koopt elders niet, wie elders koopt kent Rinsma niet.’ Een mooie uitspraak uit 1950. Welk vrouw kent die geweldige zaak in Gorredijk nog niet? En dan sinds donderdag voor ons mannen de Heeren van Rinsma. Wat een Toko, alsof je in New York bent, zo voelt deze Fashion Factory. De bovengenoemde uitspraak uit 1950 doet recht aan wat mooi is. Wij mannen kunnen langs ’s Heeren Modewegen op veel plekken kijken en kopen. Ik vind dat je de Experience van deze Mode Tempel moet ervaren. Ben benieuwd wat ik Zaamslag bij van Westen zal zien. En natuurlijk kan je ook heel goed slagen bij Marieke van de Heeren van Nuland in Oss. Happy verkopen allemaal.


Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij Inretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. 'Let's rebel, share vibes & create the future', is zijn motto.