Meer mensen in de winkel met online
Winkels kunnen slim gebruik maken van online om meer klanten te krijgen. Maar hoe doe je dat? Thuiswinkel.org biedt met de e-Academy een uitgebreid aanbod -gratis- en praktische e-learnings op het gebied van e-commerce. We lichten er op Werk in de winkel een aantal uit en geven je meteen handige tips. Dit keer: zo word je beter vindbaar voor lokale klanten.
In deze serie kijken we van dichtbij naar vier online manieren die je kan gebruiken om meer klanten naar je winkel (en je website) te krijgen. Deze keer zoemen we in op online vindbaar zijn
Tijdens de coronacrisis ontdekten klanten – opnieuw- het lokale winkelen. Het is dichtbij, duurzaam, en vaak is de service beter. Als jij wilt dat deze lokale consumenten in jouw winkel komen, moet je ervoor zorgen dat ze jouw winkel online kunnen vinden.
En dat is meer dan een website hebben, want klanten komen niet vanzelf naar jouw website toe. Net zoals ze niet vanzelf naar je winkel komen.
Lokaal online vindbaar
Als klanten jouw winkel gemakkelijk online kunnen vinden, heeft dat een positief effect op je winkelbezoek. Consumenten zoeken bijvoorbeeld uit waar de dichtstbijzijnde winkel is voor een product. Daarnaast oriënteren ze zich steeds vaker eerst online (meer dan de helft!), voordat ze besluiten een bepaalde winkel te bezoeken. Zo hebben ze al een idee of het winkelconcept of assortiment aansluit bij hun verwachtingen.
Meteen regelen
Een handig middel om beter online vindbaar te zijn is het Google Bedrijfsprofiel. Het kost niets en veel consumenten maken er gebruik van. Regel dit dus meteen en maak je winkel online beter zichtbaar. In de e-learning ‘Lokaal online vindbaar’ zie je hoe je dat stap voor stap doet. In 20 minuten en je helemaal bij.
Meer weten?
Hier vind je de e-learning ‘Lokaal online vindbaar’. Als het voor jou de eerste keer is dat je een e-learning van Thuiswinkel.org gaat doen, maak dan eerst een account aan. Voor leden van INretail is dit gratis.