22/05/2023 | Leestijd 2 minuten

Meer mensen in de winkel met slim online adverteren

Winkels kunnen slim gebruik maken van online om meer klanten te krijgen. Thuiswinkel.org biedt met de e-Academy een uitgebreid aanbod -gratis- en praktische e-learnings op het gebied van e-commerce. We lichten er op Werk in de winkel een aantal uit en geven je meteen handige tips. Dit keer: online adverteren.

Meer mensen in de winkel met slim online adverteren

In deze serie kijken we van dichtbij naar vier online kanalen die je kan gebruiken om meer klanten naar je winkel (en je website) te krijgen. Deze keer zoomen we in op online adverteren

Slim online adverteren

Je ziet ze vast zelf ook vaak als je iets opzoekt in Google: advertenties voor het product dat je zoekt, helemaal bovenaan op de zoekpagina. Of op Facebook en Instagram de gesponsorde berichten. 

Een typisch kenmerk van online adverteren is dat jij kunt bepalen wie jouw advertentie ziet. Je betaalt alleen per keer dat een klant op jouw advertentie klikt. Daarom wil je het liefst dat alleen klanten die waarschijnlijk iets bij jou gaan kopen erop klikken. 

Meer weten

Als je vooral lokaal verkoopt, kun je ervoor zorgen dat alleen consumenten die zich in jouw plaats of regio bevinden je advertentie zien. Hoe je dat precies doet in Google, Facebook of Instagram, dat leer je in de gratis e-learning: slim online adverteren.

Twee SEA-specialisten leiden je met hun tips door de stappen heen. Zo heb jij snel je eerste ‘Slimme campagne’ staan. Je leert in 30 minuten o.a. welke manieren om te adverteren Google biedt, hoe je een Smart campagne inricht en hoe je het resultaat van de investering in de Smart campagne uitrekent.

Meer weten?

Hier vind je de e-learning ‘Slim online adverteren’. Als het voor jou de eerste keer is dat je de e-Academy bezoekt, maak je eerst een account aan. Voor leden van INretail is dit gratis.

Meer info