28/09/2015 | Leestijd 1 minuut

Modeadvies via Whatsapp

Het is niet voor iedereen makkelijk om zelf een leuke outfit samen te stellen. Zeker niet als je online aan het shoppen bent. Zalando komt zijn klanten tegemoet met haar curated shopping dienst Zalon: Klanten kunnen hun vragen over mode stellen via de berichtendienst WhatsApp.

Modeadvies via Whatsapp

Advies via Whatsapp

150 stijladviseurs zitten tussen acht uur ’s ochtends en zeven uur ’s avonds klaar om alle mode gerelateerde vragen te beantwoorden. De service is gratis.

De curated shoppingdiensten schieten als paddenstoelen uit de grond. Het zijn diensten waarbij je online persoonlijk advies krijgt. Bijvoorbeeld bij Trunkclub en The Cloakroom. Vooral onder mannen is het erg populair. Online beantwoorden zij een aantal vragen en er wordt speciaal voor hen een complete look geselecteerd. Vinden ze de kleding niet mooi dan kunnen zij het gratis terug sturen.

Het Nederlandse bedrijf Wehkamp is in maart dit jaar gestart met een dienst waarbij je online fashion vragen kunt stellen, in augustus volgde Outfittery.

De Duitse krant Wirtschafts Woche meldt dat deze service op dit moment nog geen geld oplevert voor Zalando, maar het bedrijf hoopt gebruik te maken van het groot aantal gebruikers van deze app.

De moderne consument wil graag op elk moment van de dag geholpen worden. Hoe zou jij je klanten willen voorzien van 24 uur per dag modeadvies? Mogen ze jou hiervoor Whatsappen?

Bron: Fashionunited.nl