24/04/2020 | Leestijd 2 minuten
Prada tot Auping: mooie corona-hulpacties van grote merken
Goed leiderschap toont zich eigenlijk niet tijdens voorspoed, goed leiderschap toont zich tijdens een crisis! Als die stelling echt klopt, dan bewijzen de volgende labels zichzelf in elk geval als goede leiders tijdens de coronacrisis…
Dit zijn een aantal bijzondere initiatieven uit de mode- en woonbranche tijdens de coronacrisis:
- Prada: investeert in zes complete intensive care units voor de ziekenhuizen in thuisstad Milaan.
- Dior, Louis Vuitton en Givenchy: hebben samen de productie van parfum volledig stilgelegd om op grote schaal desinfecterende handgels te maken.
- Zara en Mango: doneren mondkapjes. Het moederbedrijf Inditex ondersteunt ook in andere essentiële ziekenhuismaatregelen die nodig zijn tijdens de coronacrisis.
- Auping: produceert miljoenen mondkapjes, speciaal ontworpen om te voldoen aan de FFP2-normen. Dat betekent dat ze de drager beschermen tegen virusoverdracht via de lucht.
- H&M: doneert bijna een half miljoen dollar aan het COVID-19 Solitary Response Fund: de internationale gezondheidsstichting die het coronavirus bestrijdt.
- Van Leeuwen Leder: heeft door geld in te zamelen maar liefst 10.000 mondkapjes uit China weten te importeren. Deze worden gedoneerd aan zorginstellingen
- BVLGARI: investeert in medicijnonderzoek van het Istituto Lazzaro Spallanzani in Rome.
Laatste nieuws