12/04/2017 | Leestijd 2 minuten

Retail Rockstars

Meet the blogger: Joël Ferdinandus | INcrowd connector bij INretail. Joël gaat met INcrowd op zoek naar nieuwe, innovatieve, eigenzinnige starters en winkelconcepten en deelt zijn visie op ondernemerschap en het werken in de winkel. "Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes... the ones who see things differently -- they're not fond of rules..." - Steve Jobs. 

Retail Rockstars

Vandaag sprak ik de stylisten van Waylon, Sophie en Geoff. Ondanks dat ik eigenlijk nog nooit een plaat van deze man heb gekocht, ben ik stiekem al jaren fan. Hij is een beetje de enfant terrible van de Nederlandse popscene. En los van zijn weergaloze geluid is dat eigenlijk misschien wel de reden dat ik hem zo cool vind. Ik hou nou eenmaal niet zo van dertien in een dozijn.

Dat heb ik ook met retail. Normaal is voor mij niet goed genoeg, daarom werd ik dus zo blij van mijn ontmoeting met David van Erd vorige week. David is de trotse eigenaar van Hype Heroes en ook nog eens vader van een pasgeboren zoon met een coole naam Odin. Maar dat terzijde...

We spraken over retail, over passie en ook onze visie op de manier van werken van de winkelmedewerker. We zijn het er allebei over eens dat de verkopers en jeans specialisten van tegenwoordig eigenlijk de "Retail Rocksterren" van de winkelstraat moeten zijn, compleet met een eigen fanclub. Kruip in de rol van een ware  rockster; weet wat jou inspireert, inspireer bezoekers en collega’s, open en aandachtig. Deze onderscheidende manier en persoonlijke klantbenadering maken een blijvende indruk waar mensen voor terugkomen. Tenminste zo heb ik hier altijd naar gekeken. Herkenbaar toch of niet?

Eigenlijk had ik ook wel zo goed willen kunnen zingen als Waylon. Helaas zit dat er voor mij niet in. Snel maar naar de winkel om zijn nieuwste plaat te kopen dan. Misschien maar beter ook dat ik het voorlopig even hou bij een potje on-geneerd "carpool karaoke". Maar beloof jij dan wel dat jij je best doet om een echte Retail Rockster te zijn...?

Ben jij die Rockstar? Dan zijn wij nieuwsgierig naar jouw verhaal! Stuur je bericht naar redactie@werkindewinkle.nl, en misschien kom jij wel in onze hall of fame! 

Joël Ferdinandus