Consumententrends week 50
Vollere vrouwen kopen (steeds) liever online, blijkt.
Ketens en filiaalbedrijven zijn favoriet onder de kopers van dames bovenmode. Dit blijkt uit een studie van onderzoeksbureau GFK. Een derde van de aankopen wordt gedaan door vrouwen met een maatje meer (confectiemaat 48 en groter). In het onderzoek geven de plus-size vrouwen aan, dat ze waarde blijven hechten aan deskundig personeel, speciale aanbiedingen en maatbeschikbaarheid. De doelgroep bekommert zich minder om de laatste mode of de presentatie van de kleding. Toch constateert GFK ook, dat vollere vrouwen steeds makkelijker online winkelen voor hun bovenmode.
Feit: een derde van alle bestedingen in de dames bovenmode komt van plus size vrouwen
Whatsapppen zou weleens een ultieme klantenbinder kunnen zijn
WhatsApp, een medium met bijna 10 miljoen gebruikers in Nederland, wordt volgens Frankwatching nog onvoldoende ingezet als marketing tool. Hierbij een aantal tips als je WhatsApp commercieel wilt inzetten:
WhatsApp is persoonlijk. Daarom is het belangrijk om de dialoog aan te gaan met klanten en iets waardevols te bieden zonder dat daar een betaald product of dienst tegenover staat.
Naast klantenbinding kunnen WhatsApp-gesprekken inzicht geven in klanttevredenheid. Klanten kunnen via WhatsApp anoniemer hun mening geven dan via andere sociale media.
Bron: frankwatching.com
MKB positief over werkgelegenheid
In 2013 hadden MKB-ondernemers ruimte voor circa 46 duizend nieuwe banen. Dat aantal is dit jaar met 45% gestegen. Verder zijn MKB-ondernemers veel positiever geworden over de werkgelegenheid in 2016. Ze zien het nieuwe jaar rooskleuriger in, dan werkgevers in het grootwinkelbedrijf.
Bron: cbs.nl