07/09/2020 | Leestijd 3 minuten

De thuiswerkplek verovert de woonwinkels

De lockdown heeft een trend gezet in het interieur. Logisch, want alles wat gebeurt in de wereld, laat zijn sporen na op kunst, cultuur en vormgeving. Dus ook de coronacrisis. Thuiswerken is steeds meer geoorloofd in een tijd van sociale afstand. Daarbij hoort natuurlijk een home office, die eruitziet alsof deze van een Pinterest-pagina afkomstig is. Stijlvol aangeklede bureaus en kekke werkhoekjes zijn onmisbaar in het eigentijdse interieur! 

De thuiswerkplek verovert de woonwinkels

Door Marie-Gon 

De meest gegoogelde stoel is…  

We kunnen niet meer om thuiswerken heen. Ook niet op Google. Dat blijkt wel uit de zoekopdrachten die de laatste maanden op de wereldwijde zoekmachine werden uitgevoerd. De stoel die het vaakst werd gegoogeld, was – hoe kan het ook anders? - de bureaustoel. Op nummer twee? De ‘gamestoel’ – een speciaal zitmeubel voor de spelcomputer.  

Thuiswerken is here to stay! Dus neem je klant mee, in de evolutie van interieur. 

Een nieuwe indeling: wonen en werken 

Fascinerend, eigenlijk, hoe onze mindset verandert. Na een wekenlange lockdown, die mensen voornamelijk binnen hield, is de kijk op de maatschappij hervormd. Terwijl we alsmaar meer uren thuis doorbrengen, valt op welke attributen onderhoud nodig hebben. Alles wat vervanging nodig heeft, springt in het oog. En nu complete gezinnen bovenop elkaar zitten, hebben we baat bij geluidsreducerende materialen. Ruimtes worden overigens ook anders ingedeeld. De woonkamer krijgt bijvoorbeeld een afgebakend werkhoekje. Logeerkamers worden getransformeerd tot werkkamers. Voordeel: het thuiskantoor hoeft nooit groot te zijn, ten tijde van digitalisering en compacte computers. Want printers, multomappen, pennen en papier zijn zo goed als verdwenen.  

Maak toffe hoekjes vanuit het oog van de klant 

Als verkoper kun je laten zien dat jij een echte kenner bent wat de thuiswerkplek betreft. Assisteer de klant met zijn nieuwe woonvragen. Het thuiswerken geeft een mooi ‘haakje’ voor een gesprek – ‘Wat vind jij ervan, om thuis te werken?’ Bedenk hoe je de klant kunt voorzien in deze gekke, veranderlijke tijden waarin er nieuwe behoeftes zijn ontstaan. Tip: maak een toffe werkplek in de winkel, die uitnodigt om acuut productief te raken. Opgeruimd, maar toch aangekleed. Of creëer een ‘gameroom’ die door de ogen van een puber inricht.  

Let op: maak de werkplek in je showroom niet te groot. Houd het schaalbaar en herkenbaar voor de gemiddelde consument. Want thuiswerken is geen tijdelijke aangelegenheid meer.  

Marie-Gon is interieurstylist met een grote passie voor kleur. Ze reist stad en land af op zoek naar inspiratie en bezoekt beurzen in binnen- en buitenland.  

Meer weten?

Meer informatie over alle mogelijkheden die Youfit@retail biedt vind je op de site.

Meer info