02/06/2022 | Leestijd 4 minuten

Fleur (21), bedrijfsleider van Bomont: ‘In het weekend werken? Vind ik niet erg!’

Fleur Wierikx kan met recht trots zijn op zichzelf. Ze is pas 21 jaar, maar heeft nu al mooie stappen mogen maken tot assistent bedrijfsleidster van Bomont in het Brabantse Roosendaal. Hoe krijgt ze het voor elkaar om zo jong al assistent-bedrijfsleidster te worden? Fleur: “Er is veel ruimte voor eigen inbreng en creativiteit.”

Fleur (21), bedrijfsleider van Bomont: ‘In het weekend werken? Vind ik niet erg!’

Bomont is dé Zeeuwse fashion retailer met een gecombineerd assortiment van fashion en lifestyle artikelen. Met 12 fysieke winkels in Zeeland, Noord-Brabant, Zuid-Holland én een goedlopende webshop voor het hele gezin, heeft Bomont voor ieder wat wils.

Het belangrijkste waar je als verkoper over na moet denken, is hoe je de klant verwelkomt.

Van stagiaire tot assistent-bedrijfsleidster

Fleur: “Ik ben begonnen als stagiaire bij Bomont in Etten-Leur. Daar was ik verantwoordelijk voor de verkoop op de kidsafdeling. Naarmate ik meer ervaring had opgedaan en er langer meewerkte, kreeg ik steeds meer interesse om te werken op de damesafdeling. Daar sta ik nu dan ook het meest. Ik ben blij dat ik me zo verder mocht ontwikkelen binnen verschillende afdelingen binnen Bomont. Gerton, mijn regiomanager heeft altijd veel vertrouwen gehad in mij. Bomont is een open familiebedrijf, werkplezier staat centraal en er wordt aandacht besteed aan persoonlijke ontwikkeling.”

Opleiding tot assistent bedrijfsleidster

Fleur: “Het werk als assistent-bedrijfsleidster is superleuk en uitdagend. Doordat ik een opleiding volgde en door die opleiding stage mocht lopen bij Bomont, leerde ik al snel enorm veel. Ik ben mijn collega’s heel dankbaar voor de snelle groei die ik hier heb mogen maken.”

Samen leren

Fleur heeft er totaal geen moeite mee dat ze zo jong al assistent bedrijfsleidster van Bomont is geworden. Fleur: “Iedereen kan door elkaar groeien en van elkaar leren. Zolang je jezelf maar open en betrouwbaar opstelt, dan doen mensen dat ook bij jou. We willen allemaal hetzelfde: heel veel service bieden en de klant de optimale Bomont beleving meegeven.”

Welke houding?

Fleur: “Het belangrijkste waar je als verkoper over na moet denken, is hoe je de klant verwelkomt. In welke houding stap je erop af? Wat zou diegene nodig hebben? Ik geloof enorm in eerlijkheid. Zonder een oprechte mening komen klanten niet bij je terug. De klant bepaalt verder helemaal zelf wat hij of zij daarmee doet. Zelfs als er dingen in de winkel misgaan, kun je er alsnog voor zorgen dat een klant met een grote glimlach naar buiten loopt. Dat is het mooiste aan dit vak.”

Andere vestigingen

Fleur: “Dat ik regelmatig in het weekend op de winkelvloer sta, vind ik niet erg. Ik ben nog nooit met tegenzin naar m’n werk gegaan. Soms helpen wij ook mee in andere Bomont winkels. Als team staan we altijd voor iedereen klaar en helpen wij geregeld met z´n allen bij de andere winkels, maar Roosendaal is wel echt mijn plekje geworden. Ik zie hier steeds meer bekende gezichten.”

Nieuwe winkel

Fleur: “Als assistent bedrijfsleidster krijg je al snel een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor de hele winkel. In de toekomst zou ik nog weleens een compleet nieuwe winkel van Bomont willen opstarten. Dat lijkt me supertof, dat is zeker wel een ambitie!”

Meer weten?

Heb jij ook de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende functie? In de retail zijn er tal van opleidingen voor managers en leidinggevende. Kijk eens bij Retail opleidingen bij ‘Leidinggeven’ voor de mogelijkheden.

Meer info