07/11/2023 | Leestijd 2 minuten

INretail inspireert de jongere generatie in de VO Gids

“Waarom werken in een winkel zo leuk is!”, met die sprankelende kop presenteert INretail een advertentie in de nieuwe VO Gids die dit jaar bij 200.000 groep 8-scholieren terecht zal komen. Het doel? Aankomende vmbo-leerlingen inspireren in het maken van hun keuze voor een beroepsrichting.

 

INretail inspireert de jongere generatie in de VO Gids

200.000 leerlingen

De VO Gids is een document met eindeloos veel mogelijkheden op het gebied van scholen en beroepsrichtingen voor aanstaande vmbo-leerlingen. Het betreft de eerste keer dat het werken in de winkel wordt gepromoot in deze media-uiting. INretail wil met de advertentie interesse kweken (en behouden!) voor het verkoopvak. De heeft een groot bereik: maar liefst 200.000 leerlingen krijgen deze in handen.

Banenwinkel INretail

INretail maakt zich regelmatig sterk voor het promoten van het werken in de winkel. Zo opende de brancheorganisatie afgelopen juni de Banenwinkel in Deventer: een pop-up winkel waar volop informatie over de retail te vinden was.

Brede ontwikkeling

In de advertentie worden ook ouders van leerlingen aangesproken, in een apart kader “voor ouders”. Hierin benadrukt INretail de brede ontwikkeling in de winkel. Het is immers een gezellige werkplek waar de sociale, creatieve én zakelijke eigenschappen tot bloei komen.

“Meteen salaris!”

In een ander kader vertelt de leerling Milan Hendriks (17) enthousiast hoe hij een BBL-opleiding met praktijkervaring in de winkel combineert, en de gunstige bijkomstigheid dat hij “meteen salaris” krijgt. 

Taken én toekomst in de winkel   

In de retail zijn er ook andere banen dan de verkoper, zo onderstreept INretail in de advertentie in de VO Gids. Als doorgroeimogelijkheden noemt de VO Gids onder andere de functies van fashion retailer, interieuradviseur en bedrijfsleider.