The secret of Victoria
Hoe leuk is dat? Ik was 4 dagen met mijn dochter in New York. Ze is een leuke jonge dame van 23 jaar, ze werkt in een aantal modewinkels. Ze heet Jill woont in Haarlem. Haar vriendje Steven is tennisleraar en DJ. Jill en ik hebben samen veel gelopen, gezien, gelachen en ervaren in die vier dagen. Ik kan hier natuurlijk niet alles met je delen en daar zit je ook niet op te wachten. Wij hadden het kort samengevat ‘reuze tof’. Moet je echt eens doen; samen met een van je kinderen of een van je ouders.
New York shopping walhalla
Als ergens in de wereld veel variatie is aan winkels dan is het wel in New York. Ik kan je verklappen, we hebben veel bijzondere winkels bezocht. Goede voorbereiding is dan het halve werk want anders kom je er echt niet doorheen. We zijn in kleine spannende boetiekjes geweest in Soho en Brooklyn. We waren in heerlijke conceptstores in The Meatpacking District en op 5th Avenue. Overal is het een ‘Hi en Hello guys’ van je welste. Dat voelt best lekker zo’n bijzondere en warme groet bij de deur.
One special Store
Samen met je dochter van 23 een bodyfashion store in gaan is bijzonder. In Nederland voelt zoiets zelf kneuterig aan. Wie doet dat nu, ik zou het niet doen? In de mega grote VICTORIA SECRET store op 6th Avenue is het niet te filmen hoeveel mannen daar lopen. Bij de deur word je warm begroet door transgenders, sexy plus meiden of leuke jongens. In de store wordt niet gespaard op personeelskosten. Ik denk dat na de Apple store hier de meeste samenwerkers per m2 werken. Ze lachen je tegemoet, sprayen met geurtjes en vragen of ze je behulpzaam kunnen zijn. Nergens voel je verkoopdruk. En toch gaat hier alles om commercie, beleving en vakmanschap. De gemeenschappelijke deler is hier; de Passie voor bodyfashion. Aandacht, de mega videoschermen, geuren, beelden alles is impactvol.
The secret of Victoria?
Zoals hierboven beschreven is de impact overweldigend. Maar men zou niets kopen zonder de getalenteerde teams. Iedereen heeft in de store een duidelijke en eigen rol. De signing met informatie op en bij de producten is overduidelijk. Op alle etages staan grote schermen voor internet toegang. De teams zijn uitgerust met tablets voor informatie en extra services zoals bestellen en afrekenen. Product inhoudelijk ben ik niet de testpersoon natuurlijk maar ik was wederom impressed. Zoveel gebruiksmomenten, styles, kleuren en maten. Naast de beleving die ze brengen tijdens het Koopproces zijn ze absoluut een Queens of Bodyfashion. Ik vind het fenomenaal dat de pasvorm van een joggingbroek uitleggen met: ‘Boyfriend fit’. De heerlijke geur van ‘Bomshell’ ruik ik nog. En achteraf wel grappig dat Jill en ik in het vliegtuig 10 meter achter Doutzen zaten!
Harry Bijl is innovatie- en inspiratieman bij Inretail. Hij is altijd op zoek naar inspiratie en manieren om dit te delen. ‘Let’s rebel, share vibes & create the future’, is zijn motto.