12/10/2016 | Leestijd 2 minuten

Verras de consument

De afgelopen weken zag ik een aantal voorbeelden van bedrijven die actief zijn met woonproducten en de consument echt weten te verrassen.

Verras de consument

Door Theo van Elk

Allereerst de bouwmarkt Karwei
Op de woonbeurs in Amsterdam hadden zij een unieke stand, waarin een heel sjiek hotel was nagebouwd. En alle producten in deze stand zijn verkrijgbaar bij de bouwmarkt Karwei. Het was fantastisch om te zien en veel consumenten liepen er bewonderend rond en het gaf gelijk een geweldige boost aan de profilering van Karwei als woonwinkel. 

  

Commercial Leenbakker
Er wordt op een heel creatieve manier een huis ingericht (zeer modern met allerlei leuke interieursuggesties) waarna diverse consumenten uitgenodigd worden voor een rondleiding. De reacties zijn zeer positief en diverse bezoekers geven letterlijk als reactie “zo dat zijn dure meubelen”. Aan het eind van de rondleiding worden ze geconfronteerd met het feit dat alle meubelen in dit huis van Leenbakker komen. Dat is een complete verrassing.

Zo geven 2 winkels op geheel eigen wijze een duidelijk signaal af: 'Leuk en betaalbaar wonen kan ook bij ons'. Uiteraard is dit imago nog niet op deze wijze in de winkels terug te vinden, maar wat er nog niet is kan nog komen.

Een mooie uitdaging lijkt me.


Theo van Elk van The Retail Experience is retailexpert voor woonwinkels, gespecialiseerd in het coachen en ondersteunen van woonondernemers op alle onderdelen van de bedrijfsvoering.