Zo moeder, zo dochter; Mieke en Jill van Deursen over het succes van Shoeby
In de podcastserie 'Jonge hond, oude rot' van Retailtrends gaat een doorgewinterde retailer in gesprek met een jong talent. Wat doen zij anders, of juist hetzelfde? Hoe kijken zij naar ontwikkelingen in de retail. Dit keer zitten achter de microfoon: Mieke van Deursen, medeoprichter van Shoeby, en haar dochter Jill die nu de dagelijkse leiding heeft.
Mieke van Deursen startte 40 jaar gelden met een klein winkeltje in Den Bosch: Shoeby. Inmiddels is Shoeby met 220 stores, Shoeby.nl, de Shoeby app en de aanwezigheid op diversen platformen in Nederland één van de grootste fashion retailers. Vanaf dag één heeft altijd de klant centraal gestaan, en dat is nu, vier decennia later, nog steeds het geval. “Persoonlijk touch is de basis achter het succes”, aldus Mieke.
Dagelijkse leiding
Haar dochter Jill is trots op wat haar moeder heeft bereikt. Ze was al jong meisje al dol op mode, maar wist nog niet goed wat ze wilde gaan doen in de toekomst. Op haar zestiende is ze voor het eerst meegegaan met inkoopreizen naar het buitenland, naar producten in India en Bangladesh. Daar werd het modevuurtje pas echt aangewakkerd. Ze vond het zo leuk dat ze bij Shoeby als inkoper is gestart. Van nature is ze verder het bedrijf in gerold, inmiddels heeft Jill sinds een paar jaar samen met haar broer de dagelijkse leiding van het bedrijf.
Bekijk hier de video van het interview. Wil je de podcast luisteren? Klik dan hier.
Bron en fotocredit: RetailTrends. De RetailTrends Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Building Blocks.
Meer weten?
Heb jij de ook de ambitie om leiding te geven aan een modebedrijf? Er zijn tal van opleidingen en trainingen voor leidinggevenden, o.a van Detex, Cube, en OVD-trainingen. Je vind ze bij Retailopleidingen.